Support
Destek sayfasında konulara göre sık sorulan sorular ve cevapları inceleyebilir, farklı soru veya önerileriniz için iletişim formunu kullanabilirsiniz.
Çalışma şekli belirli süreli iş akdine bağlı esnek çalışma biçimine sahip ROWE (sonuç odaklı iş) iş modelidir. Çalışma işleyişi sırasıyla teklif/brief, teklif inceleme/karar, sözleşme/ön-ödeme, iş-süreci (ön-hazırlık, üretim, teslim/onay) ve ödeme aşamalarını kapsar. Web-sitede yer alan Teklif/brief formu Hizmet-Alıcı tarafından doldurularak iletilir, Hizmet-Sağlayıcı formu inceler ve olumlu/olumsuz karar verir. Olumlu karar sonrası Hizmet-Sağlayıcı teklif ile örnek sözleşmeyi iletir, Hizmet-Alıcı teklifi ve örnek sözleşmeyi inceler, olumlu/olumsuz karar verir. Olumlu karar sonrası Hizmet-Sağlayıcı asıl sözleşme ve ödeme tercihi bilgilerinin yer aldığı sipariş formu bağlantısını iletir. Hizmet-Alıcı sözleşme onayı ile beraber siparişini oluşturur, ödeme dekontunu iletir ve sipariş iş planına alınır.
Teklif talepleri yalnızca web-sitede yer alan Teklif/brief formu aracılığıyla Hizmet-Alıcı veya işletme yetkilisi tarafından doldurulup, onaylanarak iletilmelidir. Telefon, E-mail, WhatsApp vb iletişim kanallarından talep edilen tekliflere, olumlu geri bildirim sağlanamamaktadır. Çünkü yalnızca form aracılığıyla iş-akışına entegre olan sistemimiz; doğrulama kontrolü, hizmet konu ve kapsamı, iş durumu, kalite standartları gereği kayıt altına alınır ve tarafınızdan iletilecek olan form verileri esas alınır.
Farklı hizmet konusunun sağlanıp sağlanamaması ile ilgili bilgi için; telefon, e-mail, WhatsApp veya iletişim formu aracılığıyla iletişime geçebilirsiniz. Teklif için ise; Teklif/brief formu kullanılması gerekmektedir. Forma “Hizmetler” sayfasının en altında yer alan “Özel Teklif Al” butonuna tıklayarak ulaşabilirsiniz. Teklif/brief formundaki ilgili alanların eksiksiz ve doğru olması önemlidir. Formdaki ilgili alanlara örnek olarak; Hizmet Konusu: Özel Kategori. Plan Adı: Özel Plan. Özel Kategori: Afiş Tasarım. Plan Özellikleri: Net 118x170cm (+5cm pay) dikey, 2 ad. farklı tasarım, 1 ad. farklı ölçüye uygulama, farklı ölçüler; net 350x200cm yatay. Brief: Bursa’da inşaat sektöründe faaliyet gösteren firmamızın yeni konut projesi için kampanya afiş tasarımlarına ihtiyacımız var. Lokasyon ve kalite odaklı bir ana başlık mesajı ile beraber projenin öne çıkan özelliklerini özetleyen bir açıklama metni kullanılabilir. Termin Süresi: 20-30 gün. Tasarımda yer alması gereken metinsel ve görsel verilerin bulunduğu gerekli dökümanlar şu linktedir.
Teklif talepleri doğrulama kontrolü, hizmet konu ve kapsamı, iş durumu ve kalite standartları gereği inceleme/karar aşamasından geçer. Örneğin iş durumu Hizmet-Sağlayıcı’nın o anki durumunu ve yeni bir işe uygun olup olmadığını ifade eder. Hizmet-Alıcı teklif talebi kararının bu faktörlerden kaynaklı olumlu/olumsuz değerlendirilebileceğini bilir ve kabul eder.
Elbette. Sunum dosyası ihtiyacı için kullanılabilecek indirilebilir döküman dosyasına bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.
Not: Sistemimiz bazı dönemler yenilenmeye ve güncellenmeye ihtiyaç duymaktadır. Bu nedenle ilgili döküman, daha kapsamlı ve genel bilgilendirme amacı taşıdığı için; farklı hizmet kategorileri, özellikler, referanslar, istatistik verileri gibi bazı bilgiler güncelliğini kaybetmiş olabilir. Dolayısıyla güncel bilgi ve veriler için web sitesi esas alınmalıdır. Daha fazla bilgi için iletişime geçebilirsiniz.
İş takibi için iş-sürecini oluşturan ön-hazırlık, üretim ve teslim/onay aşamaları ile ilgili durum bildirimleri e-posta yoluyla Hizmet-Alıcı yetkilisine iletilir.
Verimlilik (Tasarım Üslubu), İşlevsellik (Disiplinler arası Yetkinlik), Tutarlılık (Tümleşik Pazarlama Stratejisi), Sürdürülebilirlik.
Çünkü disiplinler arası yetkinliğimin dinamik yapısının sağladığı işlevsellik ve verimlilik ile tümleşik pazarlama stratejilerimin sağladığı tutarlılık ve sürdürebilirlik üzerine güçlü değer önerim var.
Teklif veya iş-süreci öncesi/sonrası için çarşamba veya cumartesi günü, 14.00-18.00 saatleri arasında bir (1) saat, video-görüşme (Google Meet) veya yüz yüze-görüşme (Bursa) randevusu web-sitede yer alan iletişim formu aracılığıyla en az iki (2) iş günü öncesi belirlenmek koşuluyla sağlanabilir. Randevu durum bildirimi e-posta adresinize iletilir ve olumlu sonuç sonrası; randevu kaydı ve hatırlatması için Google Calendar uygulamasında işlem gerçekleştirilir.
Malesef acil iş alamıyoruz. Çünkü programlı çalıştığımız için; dış kaynaklı herhangi bir ani durumun mevcut iş-planımızı olumsuz etkileyerek, diğer hizmet-alıcıların iş-teslim sürelerinin gecikmesi gibi telafisi mümkün olmayan sonuçların yaşanmasını önlemek ve kaliteyi korumak temel önceliğimizdir.
Mustafa Albayrak, yalnız çalışan bağımsız bir profesyoneldir. Fakat Türkiye’nin farklı şehirlerinde; her biri kendi alanlarında başarılı ve seçkin, iletişim ve tasarım üslubumuza uygun bağımsız profesyoneller ile işbirliğinin gerçekleştirildiği özel bir iş-ağına sahibiz. Bizi diğerlerinden farklı kılan stratejilerimizden biri de bu konudur. Daha fazla bilgi için Kolektif İş Modeli sayfasını inceleyebilirsiniz.
İşin türü, niteliği, niceliği (adet), gerekli zaman (saat, gün vb) ve o anki iş-durumu (yeni bir işe açık/kapalı) gibi faktörlere göre söz konusu iş, Mustafa Albayrak tarafından yapılabileceği gibi; takvime dayalı programa göre iş-birliği içerisinde olduğumuz başka bir uzman tarafından da yapılabilir. Tüm senaryolarda ortaya çıkan iş-çıktısı, kalite standartlarımızı karşılayacak nitelikte olacaktır.
Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve ilgili mevzuattan doğan/doğacak fikri mülkiyet hakları Hizmet-Alıcıya ait olacaktır.
Hizmet-Sağlayıcı, kanun ve ilgili mevzuattan kaynaklanan yükümlülükler dışında, sözleşmenin sona erme tarihine kadar Hizmet-Alıcı bilgilerini gizli tutmayı ve açıklamamayı taahhüt eder. Hizmet Sağlayıcı’nın kişisel verilerin korunmasına ilişkin yükümlülükleri saklıdır.
Logo Tasarım
Logo tasarımı bir marka veya şirket için görsel olarak çarpıcı bir marka oluşturma sanatıdır. Bir logo genellikle şirketi temsil eden veya simgeleyen bir sembol, marka işareti veya görüntüden oluşur. Bir logo çalışması öne çıkmalı ve kolayca tanınmalıdır.
Kuruluşlar ve bazı kişiler, markalarıyla ilişkili nitelikleri temsil ettiği için bir logo kullanmaktan yararlanır. Bir logo, şirketlerin ürün veya hizmetiyle ilgili tüm değerleri aktarabilmelerinin en etkili yollarından biridir ve en iyi logo tasarımları hedef kitlesi tarafından çeşitli kanal ve platformlarda kolayca tanınabilir olmalıdır.
Logo tasarımcıları genellikle bir dizi öğe içeren kapsamlı bir logo tasarım planı sunar. Bu plan logonun kendisini çeşitli kanallarda ve platformlarda kullanılabilecek çeşitli dosya formatlarında içerebilir. Plan ayrıca logo dizaynı ile birlikte kartvizit logo ve diğer kurumsal kimlik tasarımlarını da içerebilir. Son olarak logo hazırlama süreci, koyu veya açık arka planlarda kullanılabilecek logo sürümlerinin yanı sıra logonun nasıl kullanılması ve kullanılmaması gerektiğine dair açıklamalar sağlayan marka kimliği talimatlarını içerebilir.
Logonun ana işlevi, bir şirketin ürün veya hizmeti ile ilgili tüm nitelikleri çeşitli kanal ve platformlarda doğru biçimde aktarılması için görsel bir temsili olarak hareket etmesidir. Bu nedenle harika bir logonun istisnai bir kavramsallaştırmaya ve uygulamaya sahip olması gerekir.
Logo tasarımcısı ararken, işinize en uygun birini seçmelisiniz. Zevkler farklılık gösterdiğinden, bir müşteri için çekici olan örnek logo tasarımları diğerine hitap etmeyebilir. Bazıları tipografik logo benimserken bazıları harf logo tasarım veya 3 boyutlu logo tasarım tercihine yakındır. Fakat logo tasarım diğer tasarım dalları gibi bilim, felsefe, sanat, iletişim bilimleri gibi kuramlar ve ilkeler temelinde evrensel, tutarlı ve rasyonel bir disiplindir. Profesyonel bir logo tasarımcısı kişilik, tutku ve profesyonellik sergilemelidir. Alanında uzmanlık bilgisine, deneyime, yetkinliğe ve araştırma becerilerine sahip olmalıdır.
Logo tasarım fiyatları uzmanlık, deneyim ve diğer faktörlere bağlı olarak değişebilir. Harika bir logo tasarlama basit bir eskizden çok daha fazlasını içerir. Logo yapımı veya pazar araştırması, sanatsal beceri ve teknik bilgi, marka tasarımı gibi süreç ve yetkinliklere sahip olmayı gerektirir.
Web Tasarım
Web tasarımı, bir web sitesi içeriğinin farklı cihazlarda üstün kullanıcı deneyimi sağlaması amacıyla işlevsel özelliklerini estetik ilkeleriyle birleştiren planlama, kavramsallaştırma ve uygulama sürecidir. Bu süreç kurumsal web sitesi veya e-ticaret sitesi için kullanıcı arayüzü (UI) tasarımı, kullanıcı deneyimi (UX) ve arka uçtaki teknik kodlama (html, css, js vb) yönlerine kadar tüm aşamaları kapsar.
Web tasarım hizmetleri bir web sitesinin tasarımını, programlanmasını ve geliştirilmesini içerir. Bazı web tasarımcılar yalnızca tasarım ve geliştirme sağlarken, bazı web site tasarımcısı içerik oluşturma ve SEO hizmetleri de sunabilir. Web tasarım uzmanı genellikle standart ve mobil uyumlu siteler için html, css, xml, javascript vb programlama dillerine de hakimdir.
Kurumsal web site veya e-ticaret sitesi için çok sayıda web tasarımı standartları mevcut olsa da, çoğu kişi veya işletme için uygun olanlardan bazıları vardır. Sabit tasarımlı bir web sitesi, tarayıcının boyutu değişse bile ana yapısının değişmediği belirli bir genişliğe sahiptir. Akışkan bir tasarım tarayıcı değiştikçe değişir, sayfayı tarayıcı boyutu genişledikçe yayılan içerikle doldurur ve içeriğin uygun olan her yere akmasına izin veren “akışkan” bir yaklaşım içerir. Duyarlı web sitesi, çeşitli masaüstü ve mobil cihazlarda kullanılan tarayıcılarda çalışmak gibi akıcı bir sitenin bazı özelliklerini içerebilirken, sabit tasarım genellikle tarayıcı içindeki temel çerçeveyle daha sınırlıdır. Temel unsurları içeren minimalist web sitesi tasarımları, belirgin bir şekilde çizimlere yer veren illüstrasyon tasarımları ve hem yazılı hem de görsel içeriği iletmek için metnin baskın olarak kullanıldığı tipografi tasarımları örnek verilebilir. Şahıslar ve kuruluşlar bir web tasarımına karar verirken markalarını, hedef kitlelerini ve ürünlerini göz önünde bulundurmalıdır.
Standart web tasarım süreci, web sitesinin amacının belirlenmesi ile başlar. Genel bir bilgi sitesi, kurumsal site tasarımı veya e-ticaret sitesi birbirinden farklı olacaktır. Kapalı kaynak kodlu siteler ister ücretsiz ister abonelik tabanlı olsun açık kaynak kodlu sitelerden farklıdır. Sitenin işlevselliğini belirlemek ilk adımdır. İkinci adım, sitenin çerçevesini oluşturmaktır. Her sayfanın sitenin genel yapısında nereye oturacağını ve ziyaretçilerin bir sayfadan diğerine nasıl geçeceğini belirlemek kritik derecede önemlidir. Sürecin üçüncü adımı içerik oluşturmaktır. İçerik, arama motoru sıralamasını yükseltecek ve siteye ziyaretçi çekecek olan şeydir. Süreçteki bu üç adım, etkili bir web sitesi oluşturmanın temel yapı taşlarıdır.
İyi web grafik tasarımı, temiz bir düzen ile başlar ve kolay gezinme ile devam eder. Temiz bir düzen, ziyaretçilerin önemli bilgileri hızlı ve kolay bir şekilde görüntülemesini ve özümsenmesini sağlar. Görüntü, metin ve videonun iyi kullanımı, olağanüstü bir kullanıcı deneyimi sağlamada uzun bir yol kat edecektir. Kolay gezinme, harika bir düzen ile birleştiğinde, ziyaretçilerin sitede arama yapmasına ve kendileriyle son derece alakalı sayfaları ziyaret etmesine olanak tanır. İyi siteler, mümkün olduğunca az tıklamayla gezinmeyi kolaylaştırır. Bu iki şey bir araya geldiğinde sitede daha fazla zaman harcanmasına ve arama motorlarında daha yüksek sıralamalara yol açar.
Web tasarımcısı seçmenin en iyi yolu portfolyosunu incelemek, gerekli beceri ve yetkinliklere sahip olup olmadığını anlamaktır. Bazıları serbest web tasarımcı olarak hizmet sağlarken bazıları web site tasarım firması olarak hizmet verir. Stilini anlamak için önceki web tasarım örnekleri incelemek ve projenize uygun olan adayı seçmek doğru olandır. Sipariş vermeden önce, işletmenize uygun olduğundan emin olmak için proje gereksinimlerinizi, beklentilerinizi ve bütçenizi her zaman açıklamanız gerekir.
Web sitesi yönetimi isteğe bağlı olup destek sayfasında yer alan “Ücret kapsamı ve isteğe bağlı ekstralar nelerdir” başlığı altında yer alan koşullar çerçevesinde tarafımızdan gerçekleştirilebilir. Tarafımızdan yönetimi söz konusu olduğunda Hizmet-Alıcıya veya başka bir kullanıcıya web site yönetim erişim bilgileri (editör gibi kısmi yetkiler dahil) güvenlik nedeniyle verilmez. Web sitesinin Hizmet-Alıcı tarafından kendi yönetim isteği, hosting değişikliği vb nedenlerinden dolayı devri ile ilgili web sitesi yönetici erişim bilgilerinin talebi halinde; “Kullanıcı talebi ile birlikte domain transferi, web sitesi yönetici erişim bilgilerinin veya sunucu değişikliği nedeniyle site dosyalarının veri tabanı ile beraber kullanıcıya teslim edildiği andan itibaren, hizmet sağlayıcının web site üzerindeki tam kontrolünün ortadan kalkması sebebiyle web sitesi yönetimi ve teknik desteği (güncellemeler dahil) sona erer. Bu andan itibaren web sitesi yazılımı tarafında ortaya çıkabilecek tüm sorunların sorumluluğu kullanıcıya aittir. Dolayısıyla teknik hatalar, performans ve erişim sorunu, ayarların bozulması, güncelleme sorunları, yedekleme, virüs, hacking, mail dahil tüm veri kaybı vb olası tüm sorunlardan Hizmet-Sağlayıcı sorumlu değildir. Kullanıcı bu ileti ve onayı ile tüm uyarı ve koşulları kabul etmiş sayılır.” koşulları ve sorumluluk reddi geçerlidir.
Sosyal Medya Tasarım
Sosyal Medya Yönetimi markanızı oluşturmak, dönüşümü, satışları ve yatırım getirisini artırmak için kitleyi, hangi araçlarla (içerik / reklamlar / etkileyiciler) ve bütçeyle hedefleyeceğinizi belirlemek için strateji geliştirme ve veri analizi sürecidir. Bu süreç için sosyal medya danışmanlığı kapsamında bir sosyal medya reklam ajansı veya sosyal medya uzmani ile çalışmak her işletme için bir zorunluluktur.
Sosyal medya pazarlaması, kitlenizle yeni ve daha anlamlı yollarla bağlantı kurmanıza yardımcı olabilecek çok sayıda avantaj sunar. Örneğin instagram reklam verme arayışında olan bir işletme instagram reklam fiyatları ve yönetimi konusunda instagram reklam yöneticisi ile sağladığı işbirliği sayesinde pazarlama hedeflerine daha kolay erişebilir. Sosyal medya reklam yönetimi markanızı daha iyi tanıtmak, işletmenizin dijital varlığını güçlendirmek ve yeni kitlelere ulaşmak için muazzam fırsatlar sunar. Markanız gelişen, duyarlı, saygın bir şirket haline gelir.
Sosyal medya yöneticisi, bir markanın veya kuruluşun sosyal medyadaki (SM) çevrimiçi varlığını ve imajını denetler. Kurumsal sosyal medya yönetimi gibi misyon ve vizyona bağlı olarak kanalların uygunluğu, analizi ve değerlendirilmesi, bir strateji geliştirme, içerik oluşturma, kullanım analitiği ve proje, kampanya veya sürekli olarak geri bildirimlere yanıt vermeyi içerir, ancak bunlarla sınırlı değildir. Bazı şirketler şirket içi SM yöneticilerine sahip olmayı tercih ederken, diğerleri bununla ilgilenmek için deneyimli serbest profesyonellere güveniyor.
Sosyal medya yönetimi fiyat aralığı hizmet türüne bağlı olarak büyük ölçüde değişebilir. Örneğin, kapsamlı sosyal medya yönetimi, marka bilinirliği için sosyal dinleme, derinlemesine bir içerik takvimi, ücretli facebook ve instagram reklamları ve müşteri adayı oluşturmayı içerir. Tüm bu hizmetler pahalı olabilir. Bununla birlikte çoğu küçük işletme sahibi, bu sosyal medya yönetimi hizmetlerinin yüksek yatırım getirisi göz önüne alındığında, sosyal medya yönetiminin çok uygun maliyetli olduğunu düşünüyor. Dahası bir sosyal medya danışmanı veya sosyal medya ajansı ile işbirliği, şirket içi sosyal medya yönetimi profesyonellerini işe almaktan genellikle daha ucuz olabilir.
Sosyal medya tasarımı, bir sosyal medya platformu üzerinden dijital pazarlamanın bir bileşeni olarak kullanılan görsel olarak çarpıcı içeriklerden oluşur. Sosyal medya post tasarımı için stilize fotoğraflar, illüstrasyonlar, videolar ve memeler örnek verilebilir. Söz konusu instagram post tasarım çekiliciği ise görsel içerik metin, ses ve diğer öğeleri de içerebilir.
İşletmeniz için doğru sosyal medya tasarımcısı bulmak için öncelikle işletmenizin belirli pazarlama hedeflerini belirlemelisiniz. Hedefleriniz marka bilinirliğini içeriyorsa, duygusal açıdan zorlayıcı görsel içerik oluşturma konusunda usta bir grafik tasarımcıya ihtiyacınız olabilir. Amacınız potansiyel müşteriler oluşturmaksa, doğru türde bir sosyal medya tasarımcısı, yalnızca potansiyel müşterilerin dikkatini çekmekle kalmayıp aynı zamanda belirli bir eylemde bulunmalarına da yol açan görsel içerik anlayışına sahip olacaktır.
Ambalaj Tasarım
Ambalaj tasarımı bir ürünün tüketici ile anlamlı bir bağ kurulmasını sağlamak amacıyla kişiliğinin veya işlevinin biçimsel unsurlar ile birleştirildiği görsel iletişim sürecidir. Ambalaj tasarımın amacı, bir ürününü tüketiciye ayırt edici bir şekilde ileterek olası satış oluşturmak ve pazarlama hedeflerine ulaşmaktır.
Ambalaj tasarımı için göz önünde bulundurulması gereken dört temel işlev muhafaza, kolaylık, koruma ve iletişimdir. İyi bir ambalaj tasarımı özellikle perakende ürünleri için önemlidir. Örneğin satılan bir ürün sınırlı sayıda ise kutu tasarımları veya ürün ambalajı bunu yansıtması gerekir.
Bir pakette gelen her ürünün bir ambalaj tasarımına ihtiyacı vardır. Buna işletmenin mağazasında yer alan veya çevrimiçi olarak kargoyla göndereceği çok çeşitli ürünler dahildir. Örneğin çikolata, kahve, zeytinyağı, parfüm vb. Ürün ambalajı tasarımı örneğin şampuan şişesindeki etiket gibi basit bir sticker tasarım veya şık logolar ve grafiklerle özel tasarım kutu içine yerleştirilmiş bir teknoloji ürünü gibi ayrıntılı olabilir.
İyi ambalaj tasarımı ürüne bağlı olarak değişecektir. Farklı tüketim mallarının tasarımları için farklı hedefler olacaktır. Örneğin bir parfüm ambalaj tasarımı sade ve şık bir algı amacı taşırken, bir çocuk oyuncağı ambalajının parlak ve eğlenceli olması gerekebilir. İyi bir ambalaj tasarımı içindeki ürünle uyumlu, göz alıcı, görsel olarak hoş ve akılda kalıcı olmalıdır.
Ambalaj tasarımcısı, tasarım sürecini baştan sona yönlendirir. İşlevsel ve tüketiciye hitap eden ambalajlar oluşturmak için biçim, renk ve tipografi gibi grafik tasarım öğelerini kullanarak dikkat çekici ambalaj malzemeleri üzerine prototip tasarlar ve uygular. Ambalaj tasarımı doğru yapıldığında güçlüdür ve bir ürünü popüler, daha iyi bilinen markalar arasında bir kahraman yapabilir. Bunu doğru yapmak uzman bir ambalaj tasarımcısının becerilerini gerektirir. Bu nedenle bir ambalaj tasarımcısının portfolyosunu inceleyerek başlamak her zaman en iyisidir. Tarzlarını anlamak için önceki ambalaj tasarım örnekleri inceleyin ve size uygun olup olmamasına göre değerlendirin.
Ambalaj tasarımı fiyatları ürünün türü, cinsi, malzemesi, çeşitliliği, niteliği, niceliği gibi çok sayıda faktöre ve tasarım süreci için ihtiyaç duyulan zamana göre farklılık göstermektedir. Bazı ambalaj tasarım ajansı veya ambalaj tasarımcısı proje bazlı maliyet hesaplaması kullanırken bazıları ise saatlik ücret formülü kullanır.
Ambalaj tasarımı fiyat hesaplama formülleri ve örnek hesaplama aşağıdadır.
Basic Plan
1 ad. Ürün Etiket / Sticker Tasarım
Açıklama: 1 ürünün tek-ölçüsü için, 1 adet konsept tasarımı ifade eder.
Farklı Ölçüye Uygulama (Opsiyonel)
1. Formül (resize): Konsept tasarımın, farklı ölçüye uygulaması için formül: x TL / 2 = y TL
2. Formül (different-resize): Konsept tasarımın, ayrı içerikle (ayırt edici özelliğe göre tema renk değişiklikleri, grafik öge ve metin değişiklikleri vb) farklı ölçüye uygulaması için formül: (x TL * 2)/3 = z TL
Farklı Dil Versiyonu (Opsiyonel)
Formül (translate): Konsept tasarımın, farklı dile uygulaması için formül: x TL / 2 = y TL
Hesaplama Örneği:
A ürünü peynir, B ürünü yoğurt olmak üzere 2 farklı ürünümüz ve her ürünümüz için 3 ölçüye ihtiyacımız olduğunu varsayalım. Bu durumda:
Standard Plan
2 ad. Ürün Etiket / Sticker Tasarım
Açıklama: 2 farklı ürünün tek-ölçüsü için, 2 adet farklı konsept tasarımı ifade eder.
A ürünü için: 8000 tl (ana-ölçü)
B ürünü için: 8000 tl (ana-ölçü)
Farklı Ölçüye Uygulama (2 farklı ölçü)
1. Hesaplama (resize): Konsept tasarımın, farklı ölçüye uygulaması için hesaplama;
A ürünün 2.farklı ölçüye uygulanması: 8000 tl / 2 = 4000 tl
A ürünün 3.farklı ölçüye uygulanması: 8000 tl / 2 = 4000 tl
B ürünün 2.farklı ölçüye uygulanması: 8000 tl / 2 = 4000 tl
B ürünün 3.farklı ölçüye uygulanması: 8000 tl / 2 = 4000 tl
Bu farklı ölçü türüne göre toplam maliyet: 16000 (ana-ölçü) + 16000 (farklı ölçüler) = 32000 tl
2. Formül (different-resize): Konsept tasarımın, ayrı içerikle (ayırt edici özelliğe göre tema renk değişikliği, grafik öge ve metin değişiklikleri vb) farklı ölçüye uygulaması için hesaplama:
A ürünün 2.farklı ölçüye uygulanması: (8000 tl * 2)/3 = 5333 tl
A ürünün 3.farklı ölçüye uygulanması: (8000 tl * 2)/3 = 5333 tl
B ürünün 2.farklı ölçüye uygulanması: (8000 tl * 2)/3 = 5333 tl
B ürünün 3.farklı ölçüye uygulanması: (8000 tl * 2)/3 = 5333 tl
Bu farklı ölçü türüne göre toplam maliyet: 16000 (ana-ölçü) + 21332 (farklı ölçüler) = 37332 tl
Ürün Fotoğraf Çekimi
Ürün fotoğrafçılığı bir ürünün kimliğini ve işlevini farklı iletişim kanallarında etkili biçimde tasvir edilmesinde kullanılan, kendine özgü fotoğrafçılık tekniklerine sahip bir fotoğrafçılık türüdür. İfade gücü güçlü bir ürün fotoğrafı, işletme veya pazarlama hedeflerine ulaşmaya ciddi katkı sağlar.
1. Stüdyo ürün çekimi 2. Doğal Ortam ürün çekimi 3. Beyaz Fon ürün çekimi 4. Grup ürün çekimi 5. Still Life (yaşam tarzı) ürün çekimi 6. Makro (ayrıntılı) ürün çekimi 7. Ölçekli (karşılaştırmalı) ürün çekimi
İyi ürün fotoğrafçılığı bir ürünün ilgi çekici şekilde temsil edilerek sunulması ve tüketicinin hayatını nasıl ve neden iyileştireceğine dair bağlam sağlamak gibi birçok amaca hizmet eder. Ürün fotoğrafçılığında aynı derecede önemli olan şey hedef kitle ile ilişkilendirilebilir olması gerektiğidir.
Ürün fotoğraf çekimi ile anlatılan ifade dili herhangi bir fiziksel veya e-ticaret işletmesi için hayati önem taşır. Tüketici ürünlerinizi fiziksel olarak göremedikleri veya hissedemedikleri için doğru ürün fotoğrafları sayesinde potansiyel müşterilerin ilgisini çekebilir ve olası satışlarınızı artırabilirsiniz. Ayrıca ürün fotoğrafçılığı web sitenizle etkileşimi artırabilir ve markanıza olan güveni güçlendirir.
Ürün fotoğrafçısı doğru ürün çekimi için gerekli ön hazırlığa, ilgili özellikleri vurgulamak ve doğru mesajları iletmek için çok çeşitli lensler, ışık efektleri ve uzmanlık bilgisine sahiptir. Sektörünüzü anlayan bir ürün fotoğrafçısı hedef pazarınıza en iyi nasıl ulaşacağınızı anlamanıza yardımcı olabilir. En iyi ürün fotoğrafçılarını bulmanın püf noktası konsept ürün fotoğraf çekimi, tanıtım filmi, reklam filmi gibi farklı ihtiyaçlarınızı belirlemektir. Bu nedenle portfolyosunu inceleyip, markanıza uygun olup olmadığı konusunda değerlendirme yapılmalıdır.
Ürün çekimi fiyatları veya tanıtım filmi fiyatları ürünün türü, cinsi, malzemesi, çeşitliliği, niteliği, niceliği, çekim mekanı gibi çok sayıda faktöre ve ürün fotoğraf çekimi süreci için ihtiyaç duyulan zamana göre farklılık göstermektedir. Bazı ürün fotoğrafçısı proje bazlı maliyet hesaplaması kullanırken bazıları ise saatlik ücret formülü kullanır.
Google Reklam Yönetimi
Google reklam, arama sonuçları veya google reklam ağında web sitelerin görünürlüklerini artırarak erişim ve etkileşim gibi reklamcılık hedeflerine ulaşmayı sağlayan ücretli bir çevrimiçi platformdur. Google ads reklam yönetimi ile çevrimiçi reklamı yapılan bağlantıya tıklayan her ziyaretçi için ödeme yapmayı içerir.
Google reklam türleri arasında Arama ağı reklamları, Görüntülü reklamlar, Video reklamlar, Alışveriş reklamları, Discovery reklamlar, Uygulama reklamları, Yerel arama ağı reklamları, Akıllı reklamlar, Maksimum performans reklamları gibi google reklam türleri bulunmaktadır.
Google reklam işletmeler için önemlidir çünkü satın alma yolculuğunun ortasında arama motoru sonuçları aracılığıyla hedef kitlenin önüne çıkar. Çoğu kişi bir satın alma işlemi yapmadan önce çevrimiçi araştırma yaptığından, yalnızca iyi içerik sağlamakla kalmayıp aynı zamanda bu içeriği google ads reklamları ile tanıtan işletmeler muhtemelen potansiyel alıcılarla bağlantı kuracaktır. İşletmeler, bir arama motoru pazarlama stratejisini başarılı bir şekilde dahil ederek potansiyel alıcılarla bağlantı kurduklarında, kampanya harcamalarıyla orantılı olarak gelirlerini artırabilirler.
Google reklam (SEM) ve SEO arama motorları aracılığıyla web sitesi trafiğini artırmayı hedeflerken, bu hedefe nasıl ulaştıkları konusunda farklılık gösterirler. Temel olarak SEO, organik (ücretsiz) trafik için uzun vadeli bir strateji iken, Google ads reklamları (SEM) hızlı sonuç veren ücretli bir arama stratejisidir. SEO, arama sonuçlarındaki organik sıralamasını iyileştirmek için bir web sitesinin içeriğini ve yapısını optimize etmeye odaklanır. Zamanla, dönüşüm hunisinin üst kısmında her daim yeşil kalan trafiği yönlendirmeye yardımcı olur. Öte yandan Google reklamları (SEM) arama sonuçlarının en üstünde görünmek için çoğunlukla ücretli reklamları kullanır. Dönüşüm hunisinin alt kısmındaki dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. Her iki strateji de dijital pazarlama için hayati öneme sahiptir.
Google reklam uzmanı bir reklam kampanyasını arama sonuçlarında veya google reklam ağında doğru biçimde organize ve optimize etme becerisine ve yetkinliğine sahip kişidir. Bu nedenle Google ads uzmanı seçerken google reklamları konusunda deneyimi ve referansları, google sertifikaları, google algoritma ve ads güncellemeleri konusunda yeniliklere hakimiyeti, google reklam politikalarına bağlılığı gibi kriterlere dikkat edilmelidir.
Google reklam ücretleri veya kampanya bütçesi hedef kitlenin büyüklüğü, hedef konum, sektörel rekabet seviyesi, hedef kelime ve kampanya türü, niteliği, niceliği, tıklama başına maliyet gibi çeşitli faktörlere bağlıdır. Google reklam kampanyalarınızı planlarken iş hedeflerinizle uyumlu ve kaynakları dikkate alan gerçekçi bir bütçe belirlemek önemlidir.
Ücret kapsamı sadece ilgili hizmet planı için önceden belirlenen özelliklerle sınırlıdır. İsteğe bağlı olarak sunum/teslim sonrası yenileme/güncelleme gibi ekstra değişiklik talepleri; işin türü, niteliği, niceliği (adet), harcamalar (telif, lisans vb) ve gerekli zaman (saat, gün vb) gibi faktörlere göre belirlenip ayrıca ücretlendirilir. Bu nedenle (varsa) her bir metinsel, görsel içeriğin veya bilgi ve düşüncenin; iş sürecinin başında eksiksiz biçimde iletilmesi yükümlülüğü Hizmet-Alıcı’ya aittir.
Fatura düzenleme sınırı tutarı altındaki işler için; ücretin tamamı peşin/avans olarak tahsil edilir. Fatura düzenleme sınırı tutarı üzerindeki işler için; her iş ücreti toplamının 1/2’si iş öncesi peşin/avans, kalan kısmı iş teslimi ile beraber tahsil edilir. Ödeme yöntemi tercihe bağlı olarak iki (2) biçimde gerçekleşir:
1. Aracı Ödeme-Faturalama Servis-Sağlayıcısı ile ödeme: Ruul.io çevrimiçi ödeme tahsilatı ve faturalama hizmeti veren küresel Servis-Sağlayıcısıdır. Link ile ödeme yöntemi kullanılarak ticari kredi kartı, ticari banka havale/eft seçeneği sağlar. Aracı Servis-Sağlayıcı (Ruul) kendi ticari ünvanı ile +KDV’li faturayı (yurtdışı), Hizmet-Alıcı’ya yasal süre (7gün) içinde düzenler ve iletir. Bu ödeme yöntemi yalnızca “Kurumsal Siparişler” için geçerlidir. Ödemeler için bir işletme kredi kartı veya bir işletme banka hesabı kullanmanız gerekir. Kart üzerindeki veya gönderici hesap üzerindeki isim, faturada belirtilen şirket ismiyle aynı olmalıdır. Kişisel kartlar veya bireysel hesap işlemleri kabul edilmemektedir.
Not: Ödeme yöntemi tercihiniz “Aracı Servis-Sağlayıcısı ile ödeme” olursa, teklif NET tutarına +kdv (%20) ekleneceği unutulmamalıdır. Ayrıca Servis-Sağlayıcı sisteminde KYB (Know Your Business) şirket doğrulaması olduğu için kurumsal e-posta adresi (örn. [email protected]) zorunluluğu vardır. Kurumsal e-posta yok ise siparişten önce herhangi bir alan-adı kayıt kuruluşundan domain kaydı gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Bu gerekli işlem için farklı bir firmadan (isteğe bağlı) ayrı bir hosting hizmeti almadan sadece domain kaydı ile nasıl kurumsal e-posta açılacağı ile ilgili teknik destek için iletişim formundan mesaj göndermeniz yeterlidir.
2. Aracısız Hizmet-Sağlayıcı hesabına doğrudan banka havale/eft ile ödeme: Bu ödeme yöntemi yalnızca “Bireysel Siparişler” için geçerlidir. Ödemeler için bir bireysel banka hesabı kullanmanız gerekir. Gönderici hesap üzerindeki adı-soyadı, sipariş formunda belirtilen adı-soyadı ile aynı olmalıdır. Ticari (işletme) hesap işlemleri kabul edilmemektedir. Daha fazla bilgi için iletişime geçebilirsiniz.
Ödeme ve fatura servisi güvenli, hızlı ve kolay bir şekilde ödeme alma ve faturalama işlemlerinin gerçekleştirildiği, web tabanlı üçüncü parti çevrimiçi bir platformdur. Ödeme ve fatura servisi, Hizmet-Alıcı’nın kolay şekilde ödeme gerçekleştirip faturalandırma hizmetini almasını sağlarken, esnek iş gücü ve güvenli çalışmasını sağlar. Aracı Servis-Sağlayıcı’nın olmasının sebebi iş modelimiz, finans süreçlerini hız ve verimlilik esaslarına göre minimize ve optimize ederek, zamanını ve enerjisini projenin üretim sürecine ağırlık verecek şekilde tasarlanmıştır. Bu nedenle sınıfının en iyi servisi ve uygulamalarını sunan üçüncü parti esnek platformlar ile entegre çalışır. Ayrıca ödeme ile ilgili bilgileriniz gizlilik esasına dayanarak, veri tabanımızda saklanmadığı için altyapı yatırımı, testler ve güvenlik sorunlarını tamamen ortadan kaldırır.
Ödeme bekleyen sipariş işleme alınmadığı için iki (2) iş günü sonunda kendiliğinden iptal edilir. Ödemesi onaylanan sipariş mücbir veya kontrol edilemeyen nedenlerden dolayı belirlenen sürede teslim edilememesi durumunda yazılı olarak bilgilendirilir. Böyle bir durumda yeni süre ve/veya şartlar belirlenebilir veya iş iptal edilerek ödeme yapılan kanal ile ücret iade edilir.
İşin türüne ve kapsamına göre saatlik, günlük, haftalık, aylık ücretlendirme veya çalışma süresine bakılmaksızın sabit ücretlendirme yapılır. İş teslimine kadar olan süreç emek, zaman maliyeti ve diğer zorunlu harcamalar (telif, lisans, abonelik vb) kapsamındadır. Söz konusu iş TPE tescil mevzuatı, zaman damgası ve diğer ilgili kanunlar (FSEK – 5846) gereği kişi/kuruluş veya markaya özel hazırlandığı için başkasına satışı, devri veya tekrar kullanılabilirliliği mümkün değildir. Bu nedenle onaylanmayan veya olumsuz sonuçlanan iş ile ilgili ödenen peşin/avans ücreti iade edilemez.
Kolektif İş Modeli (CBM)
Kolektif İş Modeli (Collective Business Model) bağımsız uzmanlardan oluşan, çevrimiçi işbirliğine dayalı ortaklaşa bir iş modelidir. Esnek, özgür ve güvenilir yapısı ile CBM, etkili bir kullanıcı deneyimi sunar. Tarafımızdan geliştirilen CBM, sağladığı değer önerisi ile Türkiye’de ilk ve tek özelliği taşımaktadır. (Dijital zaman damgalayıcısı ile damgalanmıştır)
Çünkü Kolektif İş Modeli (CBM) gücünü, dinamik yapısıyla sağladığı verimlilik ve tümleşik pazarlama iletişimi yaklaşımı ile sağladığı sürdürülebilirlik üzerine kurguladığı güçlü değer önerisinden alır. CBM, firmadan firmaya (B2B) ve tüketiciden firmaya (C2B) işlem yapılan iş modelleri arasında konumlandığı için bu iş modellerinden ayrılır.
Örnek olay : B2B iş modelinin hizmet sektörü (reklam, bilişim vb) için temel işleyişi; hizmet veren firmanın ürün veya hizmetlerini, ihtiyaçları doğrultusunda hizmet alan firmaya ulaştırdığı pazarlama yöntemi olarak gerçekleşir. Hizmet veren firma tarafından verilen teklif üzerinden anlaşma sağlanır ve hizmet alan firma, sınırlı sayıda iç insan kaynağı (kısmi oranda dış kaynak) ile hizmet alır. Kolektif İş Modeli (CBM) değer önerisi ise; zaman ve mekandan bağımsız seçkin proje liderleri ve proje uzmanları tarafından organize edilen dinamik bir yapıya sahip olduğu için verimlilik ilkesini esas alır.
Örnek olay : Diğer iş modeli olan C2B modelinin hizmet sektörü (tasarım, yazılım, vb) için temel işleyişi; bilgi ve beceri paylaşımı bazlı platformlar (fiverr, upwork vb) aracılığıyla, hizmet alan (firma) ve hizmet veren (freelancer) bir araya getirilerek gerçekleşir. Hizmet veren freelancer tarafından verilen teklif üzerinden anlaşma sağlanır ve firma, bütünden ziyade parçalı hizmet alır. Kolektif İş Modeli (CBM) değer önerisi ise; tümleşik pazarlama iletişimi yaklaşımı ile tüm iletişim araçları ve disiplinlerinin pazarlama karmasında bütünleşmesi ve planlanması esastır. Tüm bu iletişim araçları, yalıtımdan ziyade birlikte uyum içinde çalıştıklarında daha iyi çalışırlar. Bütünün toplamı, parçalarından daha büyüktür. Tutarlı, stabil ve uzun süreli ilişkilerin geliştirilmesine yardımcı olarak sürdürülebilirlik ilkesinde önemli rol oynar.
Kolektif İş Modeli (CBM) iş süreci yönetimi (BPM); Sipariş, Ödeme, Proje Yönetim, Geri Bildirim süreçlerini kapsar. İşlem aşamaları şu şekilde gerçekleşir;
- Hizmet sağlayıcı web sitesi üzerinden sipariş işlemi gerçekleştirilir. (Önemli Uyarı: Sipariş sayfasında yer alan forma girdiğiniz ad-soyad, email vb diğer tüm bilgileriniz, CBM iş süreçlerinde kullanılacağı için doğru ve tutarlı olmalıdır)
- Ödeme, Servis-Sağlayıcısı veya Banka aracılığıyla gerçekleştirilir ve siparişiniz onaylanarak işleme alınır.
- Proje yönetim sürecinde, proje lideri tarafından projenize özel görev panosu oluşturulur. Gereksinim olursa, proje alanına göre ilgili proje uzmanı, müşteri temsilcisi veya firma yetkilisi davet edilebilir.
- Geri bildirim sürecinde, proje lideri tarafından projenize özel grup kanalı oluşturulur. Gereksinim olursa, proje alanına göre ilgili proje uzmanı, müşteri temsilcisi veya firma yetkilisi davet edilebilir.
Kolektif İş Modeli (CBM) organizasyonu; statü, rol ve görev yapısına göre tasarlanmıştır. Organizasyon şeması; Proje Lideri, Müşteri Temsilcisi, Proje Uzmanı statülerinde bağımsız kişilerden oluşur.
- Proje Lideri (PL) : Projenin uygulama ve destek süreçlerinden sorumlu kişidir. Proje lideri, proje uzmanı ve temsilcinin sahip olduğu bilgi, yetenek, beceri ve tecrübesine sahip olmakla beraber liderlik vasıflarını taşır. Görevi: CBM’i oluşturan proje yönetim ve geri bildirim süreçlerin stabil biçimde işlemesini sağlamaktır. Rolü: Aktif
- Müşteri Temsilcisi (MT) : Projenin destek süreçlerinden sorumlu kişidir. Görevi: CBM’i oluşturan geri bildirim sürecinin stabil biçimde işlemesini sağlamaktır. Rolü: Aktif, Pasif
- Proje Uzmanı (PU) : Projenin uygulama süreçlerinden sorumlu kişidir. Görevi: CBM’i oluşturan proje yönetim sürecinin stabil biçimde işlemesini sağlamaktır. Rolü: Aktif
Geri Bildirim Uygulaması
Geri bildirim uygulaması, güvenli ve esnek bir şekilde gerçek zamanlı iletişim ve etkileşimin gerçekleştirildiği, web tabanlı üçüncü parti çevrimiçi bir platformdur. Projeniz için oluşturulan özel kanal ve mesaj dizisinden oluşan yazışmalar sayesinde etkileşimi, ilerlemenin izlenmesini ve görevlerin takibini kolay hale getirir.
Çünkü iş modelimiz, geri bildirim süreçlerini hız ve verimlilik esaslarına göre minimize ve optimize ederek, zamanını ve enerjisini projenin uygulama sürecine ağırlık verecek şekilde tasarlanmıştır. Bu nedenle sınıfının en iyi servisi ve uygulamalarını sunan üçüncü parti esnek platformlar ile entegre çalışır. Ayrıca proje ile ilgili yazışmalarınız gizlilik esasına dayanarak, veri tabanımızda saklanmadığı için altyapı yatırımı, testler ve güvenlik sorunlarını tamamen ortadan kaldırır.
Sistemimiz, Geri Bildirim Uygulaması olarak Google Chat ile entegredir. Google Chat web tabanlı ekip içi iletişimi sağlayan gelişmiş anlık mesajlaşma uygulamasıdır. Diğer kurumsal iletişim uygulamalarına göre, iş modelimize daha uygun özelliklere sahiptir.
Sistem üzerinde kanallardan oluşan bir yapı mevcut ve bu yapı farklı ekiplerin, şirketlerin, projelerin birbiri ile uyumlu bir şekilde çalışmasına olanak sağlar. Dahil olduğunuz projeleri takip edebilmenizi, farklı departmanlardan kişileri kanallara dahil ederek onların proje hakkında bilgi sahibi olmasını, sizin proje hakkında gereksinimleri daha net anlamanızı, hatalara veya geliştirmelere daha kolay müdahale edebilmenizi sağlar.
Proje lideri tarafından size özel oluşturulmuş kanalınızda, proje iş akış bildirimlerini otomatik olarak alarak projenizi takip edebilir, anlık mesaj veya gerekirse dosya göndererek geri bildirim gerçekleştirebilirsiniz. Bu süreç, proje teslimi gerçekleşene kadar devam eder.
Geri bildirim uygulaması için gmail hesabı gerekmektedir. Üye daveti ve onay işlem adımlarını kapsar. E-posta adresinize gönderilen davetiyenin kabul edilmesi gerekmektedir. Size özel oluşturulmuş kanalınızda proje etkinliklerini takip edebileceğiniz “Görevler” başlıklı konu ile beraber proje veya diğer konular ile ilgili soru, öneri, destek talepleri gibi mesajların iletilebildiği “Sohbet” başlıklı konu alanlarına ulaşabilirsiniz.
Proje Yönetim Uygulaması
Proje yönetim uygulaması, güvenli ve esnek bir şekilde proje süreçlerinin kontrol edilerek yönetildiği, web tabanlı üçüncü parti çevrimiçi bir platformdur. Proje yönetim uygulaması, proje haritanızın proje lideri veya proje uzmanı tarafından organize edilmesini gerçekleştirirken, planlı ve uygulanabilir ölçekte verimli çalışmasını sağlar.
Çünkü iş modelimiz, proje yönetim süreçlerini hız ve verimlilik esaslarına göre minimize ve optimize ederek, zamanını ve enerjisini projenin uygulama sürecine ağırlık verecek şekilde tasarlanmıştır. Bu nedenle sınıfının en iyi servisi ve uygulamalarını sunan üçüncü parti esnek platformlar ile entegre çalışır. Ayrıca proje ile ilgili bilgileriniz gizlilik esasına dayanarak, veri tabanımızda saklanmadığı için altyapı yatırımı, testler ve güvenlik sorunlarını tamamen ortadan kaldırır.
Sistemimiz, Proje Yönetim Uygulaması olarak Google Tasks ile entegredir. Google Tasks web tabanlı görev yönetim uygulamasıdır. Diğer proje yönetim uygulamalarına göre oldukça basit ve işlevseldir.
Proje yönetim alt yapısında kanban yaklaşımı uygulanmaktadır. Her proje bir görev panosu olarak temsil edilmekte ve pano listelerden oluşmaktadır. Her listede kartlardan oluşmaktadır. Farklı kullanıcılarla bir grup oluşturabilir veya panolar için özel kullanıcılar eklenebilmektedir. Diğer bir ifade ile yapışkan not tahtasının dijital bir versiyonu olarak tanımlanabilir.
Proje yönetim uygulama sürecinde, proje lideri tarafından projenize özel pano oluşturulur. Panoya, proje lideri tarafından proje kategorisine göre gerekirse ilgili proje uzmanı, müşteri temsilcisi veya firma yetkilisi davet edilerek eklenir. Talep halinde birden fazla firma yetkilisi (gözlemci rolü ile) davet edilerek eklenebilir.
Proje yönetim uygulaması için gmail hesabı gerekmektedir. Üye daveti ve onay işlem adımlarını kapsar. E-posta adresinize gönderilen davetiyenin kabul edilmesi gerekmektedir. Size özel oluşturulmuş panoda projenin işlem adımlarını takip edebileceğiniz listeleri görebilirsiniz.
Firma yetkilisi olarak panoyu, sadece listelere bağlı olan görevlerdeki kontrol listelerinin ilerleme durumunu kontrol etmek, proje lideri veya proje uzmanı tarafından görsel onayları için veya başka amaçla eklenen dosyaları görüntülemek ve onay mesajları göndermek için kullanmalısınız. Anlık mesaj veya dosya göndermek gibi işlemler için ise kullanılması gereken uygulama, geri bildirim uygulamasıdır.
Çözüm Ortaklığı
Çözüm ortaklığı, kolektif bilinç ile değer üretmek üzere bir araya gelen bağımsız profesyonellerin ortaklaşa gerçekleştirdiği işbirliğidir. Çözüm ortaklığı, proje faaliyetlerinin verimli biçimde başarılı sonuçlara ulaşması için gerekli bilgi, yetenek, beceri ve tecrübe birleşimlerinden ortaya çıkan sinerjiden güç alır.
Çözüm ortaklığını; Grafik Tasarımcılar, Web Tasarımcılar, SEO Uzmanları, Sosyal Medya Uzmanları, İçerik Pazarlama Uzmanları, Google Ads Uzmanları, Facebook ve Instagram Ads Uzmanları, Makale Yazarları, Sanat Yönetmenleri, Müşteri Temsilcileri, Müşteri İlişkileri Yönetmenleri, Satış Temsilcileri, Ajans temsilcileri, Stajyerler tercih edebilir.
Çözüm ortaklığı sistemi; çözüm ortağı adayı ve çözüm ortağı olmak üzere iki statüden oluşmaktadır.
Çözüm ortağı adayı olarak geri bildirim uygulamasına (Google Chat) davet edilerek katılabilir ve etkileşimde bulunabilirsiniz. Bunun için sadece bir gmail hesabına sahip olmanız yeterlidir. Davet için [email protected] adresine, hangi statüde (örn. müşteri temsilcisi, web tasarımcı vb) olduğunuzu belirterek mail (kanal davet talebi) göndermeniz yeterlidir.
Çözüm ortağı ise, belirli kriterleri taşıyan ve hizmet sağlayıcı tarafından değerlendirilen adaya, bir proje teklifinde bulunulması ve adayın bu proje teklifini onaylamasının ardından proje yönetim uygulamasına (Google Tasks) davet edilerek katılması ve projeyi üstlenerek yönetmesi anlamını taşır. Dolayısıyla çözüm ortağı için, CBM kalite standartları gereği temel gereksinimlere ve temel yetkinliklere sahip olunması gerekir. Bu nitelikleri taşıyan adaylar, hizmet sağlayıcı uzman ekibi tarafından yapılan inceleme, ölçme ve değerlendirme sonucu, çözüm ortağı statüsüne ulaşır. Aşağıda temel gereksinimlere ve temel yetkinlikler belirtilmiştir:
Temel Gereksinimler:
- Profil (Temsilci ve uzman adayları için) : Otoriter bir ağda (Linkedin) iş profiline sahip olmanız gerekir. Sahip değilseniz birkaç saatinizi ayırarak oluşturabilirsiniz.
- Portfolyo (Uzman adayları için) : Otoriter bir ağda (Behance, Dribble vb) portfolyoya sahip olmanız gerekir. Sahip değilseniz birkaç gününüzü ayırarak oluşturabilirsiniz. Ardından portfolyo profil bağlantınızı, Linkedin profilinizde göstermelisiniz.
- Geri Bildirim Uygulaması (Temsilci ve uzman adayları için) : Geri bildirim uygulamasına (Google Chat) davet edilerek katılmanız gerekir. Ardından Linkedin profil bağlantınızı, paylaşmanız gerekmektedir.
Temel Yetkinlikler:
- SEM Becerileri (SEM Uzman adayları için) : Otoriter bir ağda (Google Ads Arama Ağı Sertifikası) eğitimine katılıp sertifikaya sahip olmanız gerekir. Sahip değilseniz birkaç gününüzü ayırarak sertifika alabilirsiniz. Ardından sertifika bağlantınızı, linkedin profilinizde göstermelisiniz.
- Dijital Beceriler (Temsilci ve uzman adayları için) : Otoriter bir ağda (Dijital Pazarlamanın Temelleri) eğitimine katılıp sertifikaya sahip olmanız gerekir. Sahip değilseniz birkaç gününüzü ayırarak sertifika alabilirsiniz. Ardından sertifika bağlantınızı, linkedin profilinizde göstermelisiniz.
Çözüm ortaklığı sırasıyla; geri bildirim uygulamasına katılım, proje teklifi ve proje yönetim uygulamasına katılım için gerçekleştirilen işlem süreçlerini kapsar.
- Geri bildirim uygulaması (Temsilci ve uzman adayları) için e-posta adresinize gönderilen ekip davetiyesi onaylanarak kabul edilmelidir. İlgi alanınıza göre özel oluşturulmuş kanalda proje duyurularını, etkinlikleri takip edip etkileşimde bulunabilirsiniz.
- Proje teklifi (Yalnızca lider veya uzman) için geri bildirim uygulamasındaki hesabınıza hizmet sağlayıcı tarafından özel mesaj ile gönderilen proje teklifi onaylanarak kabul edilmelidir. Sürecin stabil biçimde işleyebilmesi için belirlenen süre içerisinde (60 dk.) cevap vermeniz gerekmektedir. Belirlenen süre içerisinde cevap alınamadığı takdirde proje teklif hakkı kaybedilir ve uygun durumda bulunan bir sonraki çözüm ortağına geçer. Soru: Proje teklif sıralaması nasıl belirleniyor? Cevap: Temel gereksinimlere ve temel yetkinliklere sahip olan, hizmet sağlayıcı tarafından belirli kriterlere göre değerlendirilen kullanıcının kariyer puanı ile sıralamadaki konumuna (rank) ve o anki durumuna (aktif, pasif) göre belirlenir. Sıralamayı görmek için, geri bildirim uygulamasına katılmanız gerekmektedir. Katıldıktan sonra sıralama sayfa bağlantısını, geri bildirim uygulamasının genel karşılama mesajında görebilirsiniz. Sıralama kavramları ve açıklamaları aşağıda belirtilmiştir. Rank: Kullanıcının sıralamadaki konumunu temsil eder. Durum: Kullanıcının o anki durumunu temsil eder ve aktif, pasif değerlerine sahiptir. Aktif durumu, o an bir proje üzerinde çalışıldığını ve yeni bir projeye kapalı olduğunu; pasif durumu ise o an bir proje üzerinde çalışılmadığını ve yeni bir projeye hazır olduğunu ifade eder. Aktiflik Puanı: Kullanıcının tamamladığı proje sayısını temsil eder ve her 1 proje, 1,0 aktif puanına eşittir. Kalite Puanı: Temel gereksinimler, dijital beceriler ve diğer yetkinlikler (tasarım, web, smo, sem, smm, email vb) gibi kriterlerin toplam değerini temsil eder ve her bir kriter 10 üzerinden değerlendirilerek tümününün ortalaması alınır. Kariyer Puanı: Aktiflik puanının %70’i ile kalite puanının %30’unun toplamından oluşur.
- Proje yönetim uygulaması (Yalnızca lider veya uzman) için e-posta adresinize gönderilen pano davetiyesinin onaylanarak kabul edilmesi gerekmektedir. Projeye özel oluşturulmuş hazır listeler ve görevlerin bulunduğu panoyu kontrol edebilirsiniz. Her karta bitiş tarihi, dosya veya yorum ekleyebilir, hazır olan kontrol liste öğelerini görev tamamlandıkça işaretleyip çizebilir ve böylece proje genelinde hakimiyet sağlayabilirsiniz.
Çözüm ortaklığı kazanç sistemi, kolektif bilinç ile değer üretmek üzere bir araya gelen bağımsız profesyonellerin ortaklaşa gerçekleştirdiği işbirliğinin mali boyutudur. Çözüm ortakları, bulunduğu statüye, rollere veya gereksinime göre belirlenen oranlarda kazanç elde ederler.
Statüye Göre
Statü, çözüm ortağının proje içindeki bulunduğu durumu ve yeri ifade eder. CBM çözüm ortaklığı kazanç sistemi; [görev + emek + zaman = kazanç] formülünü kullanır ve toplamı etkileyen değerlerde, bağımsız değişkenleri tespit ederek bağımlı değişkene ulaşır. Örneğin bir çözüm ortağının bulunduğu statüsündeki görevine göre iş gücü ve ayırmak zorunda olduğu zaman, diğer statüde bulunan çözüm ortağına göre farklılık gösterebilir. Bu durumda CBM, çözüm ortaklarının birbirleri arasındaki avantaj veya dezavantajları rasyonel analizler ile kazanç boyutunda dengeler.
Sonuç olarak; statüye göre belirlenen kazanç oranlarının değeri, çözüm ortaklarının birbirleri arasındaki ilgi alanı farklılıklarının değerini değil, CBM kazanç sistemi formülünün ortaya çıkardığı değeri ifade eder.
Rollere Göre
Aktif Role Göre: Çözüm ortağı aktif rolde, bulunduğu statüye göre proje süreçlerinin tamamında aktif olarak yer alır. Örneğin müşteri temsilcisi (aktif rolde) satış öncesi veya satış sonrası proje süresince, proje sorumlusu (lider veya uzman) ile firma arasında köprü oluşturarak brief süreçlerinin doğru ilerlemesinden, müşteri desteğinin sağlanmasına kadar tüm iletişim ve etkileşim faaliyetlerinden sorumludur.
Pasif Role Göre: Çözüm ortağı pasif rolde, bulunduğu statüye göre proje süreçlerinde isterse yer almayabilir, isterse gözlemci olarak yer alabilir. Soru: Pasif rol kimler içindir? Cevap: Aktif rolde proje içerisinde yer almaya zamanı olmayan ya da yer almak istemeyen ama aynı zamanda çevresindekilere referans göstererek veya satışını gerçekleştirdiği hizmet üzerinden komisyon şeklinde kazanç elde etmek isteyen çözüm ortağı içindir. Pasif rol, müşteri temsilcisi için kullanılır. (Önemli Uyarı: Pasif roldeki çözüm ortağının kazanç elde edebilmesi için firma yetkilisinin sipariş formundaki “Sipariş Not” kısmına ‘referans: adı soyadı – gsm.no – email’ şeklinde mutlaka belirtmesi gerekmektedir.)
Gereksinime Göre:
Üzerinde çalışılacak olan proje, 1 çözüm ortağı ile uygulanıp sonuçlandırılabileceği gibi, kapsamına göre 2 çözüm ortağı ile çalışılmasını gerektirebilir. Böyle bir gereksiniminde projede yer alan çözüm ortaklarının kazanç oranları da değişir.
Aktif rollere göre proje varyasyonları ve kazanç oranları:
90-10 Varyasyonu: Bu varyasyon için projede, 1 proje lideri aktif rolde çalışır. Proje lideri proje bedelinin (bkz-1) %90 ’ını kazanç olarak, Hizmet sağlayıcı %10 ’unu hizmet bedeli olarak alır. Ve belirli tarihlerde (bkz-2) ödeme emri verilir.
60-30-10 Varyasyonu: Bu varyasyon için projede, 1 proje lideri ve 1 müşteri temsilcisi aktif rolde birlikte çalışır. Proje lideri proje bedelinin (bkz-1) %60 ’ını, Müşteri temsilcisi %30 ’unu kazanç olarak, Hizmet sağlayıcı %10 ’unu hizmet bedeli olarak alır. Ve belirli tarihlerde (bkz-2) ödeme emri verilir.
50-40-10 Varyasyonu: Bu varyasyon için projede, 1 proje lideri ve 1 proje uzmanı birlikte aktif rolde çalışır. Proje lideri proje bedelinin (bkz-1) %50 ’sini, Proje uzmanı %40 ’ını kazanç olarak, Hizmet sağlayıcı %10 ’unu hizmet bedeli olarak alır. Ve belirli tarihlerde (bkz-2) ödeme emri verilir.
Aktif + Pasif rollere göre proje varyasyonları ve kazanç oranları:
85-5-10 Varyasyonu: Bu varyasyon için projede, 1 proje lideri aktif rolde çalışır. Ayrıca 1 müşteri temsilcisi pasif rolde bulunur. Proje lideri proje bedelinin (bkz-1) %85 ’ini kazanç olarak, Müşteri temsilcisi %5 ’ini komisyon olarak, Hizmet sağlayıcı %10 ’unu hizmet bedeli olarak alır. Ve belirli tarihlerde (bkz-2) ödeme emri verilir.
45-40-5-10 Varyasyonu: Bu varyasyon için projede, 1 proje lideri ve 1 proje uzmanı birlikte aktif rolde çalışır. Ayrıca 1 müşteri temsilcisi pasif rolde bulunur. Proje lideri proje bedelinin (bkz-1) %45 ’ini, Proje uzmanı %40 ’ını kazanç olarak, Müşteri temsilcisi %5 ’ini komisyon olarak, Hizmet sağlayıcı %10 ’unu hizmet bedeli olarak alır. Ve belirli tarihlerde (bkz-2) ödeme emri verilir.
Bkz-1: Proje bedeline proje maliyetleri dahil olup, kazanç oranları maliyeti düşürülmüş net tutardan hesaplanır. Proje maliyetleri şunları kapsayabilir; domain ücreti, hosting ücreti, ssl ücreti, üçüncü taraf ödeme ve fatura servis ücretleri, lisanslı tema ücreti, lisanslı eklenti ücreti, lisanslı ek modül ücreti, lisanslı görsel ücreti, google reklamları ücreti, facebook veya instagram reklamları ücreti, üçüncü parti diğer uygulama veya yazılım ücreti vb.
Bkz-2: Proje bedelinin net tutarından hesaplanan kazancın nihai ödemesi; projenin başarılı şekilde tesliminden sonra gerçekleşir. Hizmeti alan firma tarafından mail yoluyla gönderilen onay yazısının (hizmetin başarılı şekilde teslim alındığına dair) tarihini takip eden ilk ödeme emri gününde, hizmet sağlayıcı tarafından ödeme emri verilerek gerçekleşir.
Ödeme emri günleri ayın 9 ’u, 18 ’si ve 27 ’sinde gerçekleşir. Ödeme emri tarihleri iş günlerine (hafta içi) tekabül ederse aynı gün, diğer günlere (hafta sonu) tekabül ederse takip eden ilk iş günü başarılı şekilde sonuçlanarak hesabınızda olur.
Başarılı proje teslimi, hizmet alan müşterinin hizmet süresince sorun yaşamadan ve eksiksiz biçimde projesini teslim alması ile ilgilidir. Projenin başarısız sonuçlanması istenilmeyen bir durumdur. Yapılan incelemeler ve değerlendirme ile herhangi bir çözüm ortağından kaynaklanan istemli veya istem dışı sorunun sonucu; müşterinin satın aldığı hizmet bedelinin tam veya kısmi iadesini gerektirirse hizmet sağlayıcı, projedeki çözüm ortaklarına kazançlarının tam veya kısmi ücretini ödememe hakkını saklı tutar. Ve bu durumdan hiçbir çözüm ortağı hukuki hak talep edemez ve bu şartları, hizmet sağlayıcının tüm hizmetlerini kullanarak kabul etmiş sayılır.